مهندسان بیشترین سهم را در دستیابی به کیفیت زیست کنونی، که از آن بهره مند هستیم، داشته اند. آب پاکیزه و سالم، سیستم ترابری کارامد، مهارشدن مخاطرات سیل و طغیانها، مدیریت مواد زائد، ساختمانهای مقاوم در برابر زلزله، طرحهای تولید و توزیع نیروی برق و نظائر آنها، همه دستاوردهای مهندسانند، اما اغلب در گمنامی واقعی به انجام رسیده اند. ما مهندسان-وتنها ما- در این باره مقصریم، زیرا نخواسته ایم و یا غفلت کرده ایم که به ازای این فضائل، کسب اعتبار کنیم. این کوتاهی را چگونه باید جبران کرد؟ گام نخست: باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و آن را با هیجان به دنیا بازگو کنیم. بگذار مردم دنیایی بدون مهندسی " این عنصر خلاقیت" را مجسم کنند، دنیایی بدون پل ها و ساختمان های بلند، آب پاکیزه، نیروی برق، ارتباطات و ترابری سریع، بدین سان کارهای سترگ ما در چشم اندازی شایسته قرار میگیرند. در ان موقع ما باید از افزودن پبشوند "مهندس" به اسم خود، همانطور که برخی از همکارانمان در اروپا و آمریکای لاتین عمل میکنند، به وضوح نشان دهیم که " به حرفه خود مباهات می کنیم". گام دوم: ما باید خواستار آن باشیم که خدمات ما بر مبنای عملکرد، ارج نهاده شوند و مثل یک کالا مورد خرید و فروش قرار نگیرند. اگر قدر و منزلت حرفه ما با سایر حرفه های علمی، همانند پزشکی، همسنگ نباشند، بهترین مغزهای تعلیم یافته این رشته، مهندسی مشاور را انتخاب نخواهند کرد. تامین آینده: بگذار از سایه گمنامی در آییم و سرکردگی چالش ها برای رویارویی با دنیای قرن بیست و یکم را به عهده گیریم. ما باید بانگ توانمند دفاع از امر حفظ و کاربرد خردمندانه منابع موجود باشیم. بگذار از حرف زدن با خودمان در گذریم و با کسانی که می توانند پندار ما را تقویت کنند، ارتباط برقرار کنیم، صدای ما شنیده نخواهد شد مگر اینکه پا از میان جمعیت تماشاگر بیرون نهیم و به روی صحنه بیاییم. حرفه ناپیدا قدمی به پیش بگذار و از تاریکی به درآی.
این علاقه در این باور نهفته است که علم به حل مشکلات مهم اجتماعی و بهداشت عمومی کمک کرده است. برخلاف جنبش ضد علم که اطلاعات نادرست را درباره اقدامات موفق بهداشت عمومی مانند واکسن ها منتشر می کند، معتقدم انتقاد منطقی برای علم اساسی است. کیفیت و یکپارچگی تحقیق تا حد زیادی به روش آن بستگی دارد. هر نوع طراحی مطالعه باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند اطلاعات معتبر و مفیدی را ارائه دهد. به عنوان مثال، محققان برای دههها میدانستند که برای مطالعاتی که اثربخشی یک مداخله را ارزیابی میکنند، به یک گروه کنترل نیاز است تا بدانند آیا میتوان اثرات مشاهدهشده را به مداخله نسبت داد. مرورهای سیستماتیک که دادههای مطالعات موجود را جمعآوری میکند باید توضیح دهد که چگونه محققان مطالعات را شناسایی کردهاند، کیفیت آنها را ارزیابی کرده، دادهها را استخراج کرده و پروتکلهای خود را از قبل ثبت کردهاند. این ویژگیها برای اطمینان از اینکه مرور همه شواهد موجود را پوشش میدهد و به خواننده میگوید کدام ارزش توجه دارد و کدام نه، ضروری است.
ربات انسان نما عاشیق ویسل خواننده فولکلور در سامسون ترکیه کنسرت برگزار کرد. این ربات توسط دانشمند ترکیه ای، متخصص فناوری ربات و مجسمه ساز عادل چلیک ساخته شده است. برنامه کنسرت در مجموع شامل پنج آهنگ بود.
سیستم جدید آب کثیف را با یک سرنگ جمع آوری می کند و آن را به یک فیلتر هیدروژل تزریق می کند که تقریباً تمام ذرات ریز را از بین می برد. محققان می گویند این دستگاه در مقایسه با گزینه های تجاری موجود مزایای قابل توجهی در هزینه، سادگی، اثربخشی و پایداری دارد و به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی آب رودخانه ها و رودخانه های مجاور را ضد عفونی کنند و آن را قابل شرب کنند.
دنیای دیجیتال و عصر فن آوری در تمام زمینه ها امکان های مختلف را بوجود آورده است ؛ حال نوبت پیراهن ها و البسه با ابزار و تکنولوژی پرینترهای سه بعدی است که خود را نشان دهند ، نقاشی های مدرن و کلاسیک ، مجسمه های رم باستان و هرچه که می تواند تصور شود ، بر روی لباس ها سه بعدی نقش می یابند ، این طراحی ها تا کجا خواهند رفت.
آمینکست شرکت پژوهشی واقعیت مجازی ژاپنی و متاورس برنامه های خود را برای ساخت یک سیستم متاورس برای یک دبیرستان کاملا مجازی در ژاپن اعلام کرد. دانش آموزان می توانند با استفاده از آواتارهای سه بعدی سفارشی از راه دور در مدرسه حضور پیدا کنند و با دیپلم معمولی دبیرستان فارغ التحصیل شوند.
میدان مغناطیسی زمین نقش بزرگی در محافظت از مردم در برابر تشعشعات خطرناک و فعالیت های ژئومغناطیسی ایفا می کند که می تواند بر ارتباطات ماهواره ای و عملکرد شبکه های برق تأثیر بگذارد. این میدان می تواند حرکت کند و جابجا شود . دانشمندان حرکت قطب های مغناطیسی را برای قرن ها مطالعه و ردیابی کرده اند. حرکت تاریخی این قطب ها نشان دهنده تغییر در هندسه جهانی میدان مغناطیسی زمین است. حتی ممکن است یک "تلنگر" بین قطب های مغناطیسی شمال و جنوب، شروع یک میدان معکوس را نشان دهد .
بر اساس یک مشاوره طولانی مدت در انتظار دولت در مورد استانداردهای بهره وری انرژی در صنعت خانه سازی، بویلرها در خانه های نوساز در بریتانیا از سال 2025 ممنوع خواهند شد. در این گزارش آمده است که «هیچ راه عملی» وجود ندارد که نصب دیگهای بخار از هر نوع «صرفهجویی قابل توجهی در کربن و خانههای «آماده کربن صفر» را به ارمغان بیاورد. شگفتانگیزتر این است که هیدروژن نیز به عنوان منبع گرمایش بالقوه رد شده است. پیش از این، هیدروژن توسط دولت و صنعت انرژی به عنوان جایگزینی منطقی برای گاز طبیعی (سوخت فسیلی و عامل تغییرات آب و هوایی) که از طریق شبکه ملی پمپ می شود و در دیگ های بخار در سراسر بریتانیا سوزانده می شود، تبلیغ شده بود. به شرطی که هیدروژن بدون انتشار کربن ساخته شود، معمولاً با استفاده از برق تجدیدپذیر برای جداسازی مولکولهای آب، هیدروژن یک سوخت "پاک" است. اما اکثریت قریب به اتفاق هیدروژن مورد استفاده در سراسر جهان با استفاده از سوختهای فسیلی تولید میشود که آن را به یک جایگزین سبز مشکوک تبدیل میکند. گزارشی در مارس 2023 توسط مشاور دولت بریتانیا، ترکیب تا 20 درصد هیدروژن را در شبکه گاز توصیه کرد. برخی از بزرگترین تولید کنندگان دیگ بخار خواستار این شدند که "همه دیگ ها از سال 2025 با هیدروژن سازگار باشند". و در دسامبر 2022، دولت در نظر گرفت که تمام دیگهای گازی که از سال 2026 به خانهها فروخته میشوند قادر به سوختن هیدروژن یک روزه باشند. سه شهر، ویتبی در چشایر، ردکار در یورکشایر شمالی و لونموث در فایف، حتی برای میزبانی آزمایشاتی انتخاب شدند که در آن چندین خانه با هیدروژن گرم می شد.
از جنبه پزشکی قانونی، فرید ابزارهای زیادی برای شناسایی دیپ فیک ها پس از تولید دارد. برخی از آنها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و برخی دیگر از تجزیه و تحلیل مبتنی بر فیزیک استفاده می کنند. فرید می گوید: «ما می دانیم که تصاویر واقعی و تصاویر مصنوعی متفاوت ساخته می شوند. ما مدل های هوش مصنوعی داریم که بر روی صدها و صدها هزار تصویر واقعی و تصاویر جعلی به دنبال الگوهای آماری آموزش دیده اند.
محل کار مامور خوزه وردوگو وسیع است: 1100 مایل مربع از زمین های تپه ای و شنی اطراف نوگالس، آریزونا، دومین ایستگاه بزرگ گشت مرزی در کشور. بسته به تکلیف روز، او مسیرهای پیاده روی یا رانندگی در امتداد مرز بین ایالات متحده و مکزیک را انجام می دهد. او برخی روزها در مورد قاچاق انسان یا مواد مخدر تحقیق می کند. (نیمی از ماری جوانا که از مرز جنوب غربی عبور می کند در بخش توسان، جایی که نوگالس در آن قرار دارد، گرفته می شود.) روزهای دیگر وردوگو در حال بررسی یک ضربه مشکوک در یک سیستم راداری است که اغلب معلوم می شود ناشی از آب و هوای بد یا یک دامدار که از زمین خود مراقبت می کند. یا یک گاو ولگرد است. در طول سالها، گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) از مجموعهای از استراتژیها استفاده کرده است که برخی مؤثرتر از سایرین، برای نظارت بر بخشهای عظیمی از زمینهای ناهموار در امتداد مرز. این نیاز به راه حلی داشت که از اعزام عواملی مانند مامور خوزه وردوگو برای کنترل هشدارهای نادرست جلوگیری کند، بنابراین آنها می توانستند مواد مخدر را به جای دام ها تعقیب و بررسی کنند و برای آنچه که در هنگام دستگیری با آنها مواجه می شدند آماده باشند. این امر مستلزم حسگرهای دائمی است که بتواند تصویر واضحی را برای ماموران در ایستگاه از آنچه در میدان اتفاق میافتد ارائه دهد. سیستم مجتمع برج های ثابت (IFT) که شامل رادار و دوربین های شبانه روزی نصب شده بر روی مجموعه ای از برج ها در امتداد مرز است، نوید حل این مشکل را می دهد. رادار و دوربینها دادهها را از طریق پیوند مایکروویو به ایستگاه نوگالس منتقل میکنند، جایی که ماموران یک مسیر برای اقدام مناسب را تعیین میکنند. خوزه وردوگ میگوید، این سیستم که به عوامل امکان میدهد تا مناطقی را که قبلاً مشاهده نشدهاند به دقت نظارت کنند، مانند «روشن کردن کلید چراغ» در امتداد مرز تاریک و مرموز است.
این عکس پس از بحث و جدل های علمی یعنی پس از دعوای.علمی فیزیکدان وسوولود در دانشگاه مسکو در سال 1342 برداشته شد
باتری ها وظیفه تامین انرژی مورد نیاز زندگی مدرن ما را بر عهده دارند و از بسیاری جهات، آینده تحرک پایدار را شکل می دهند. با این حال، یک چالش مهم وجود دارد: مدیریت این باتری ها در کل زنجیره ارزش آنها، از ساخت و استفاده تا دفع مناسب پس از پایان عمر مفید آنها. برای رفع این مشکل، لازم است اطلاعات دقیقی در مورد تاریخچه هر باتری در طول عمر آن داشته باشید. از نوع چرخه های شارژ و دشارژی که در معرض بازده انرژی و ظرفیت نگهداری شارژ آن در طول زمان قرار گرفته است. این اطلاعات باید در دسترس هر کاربر یا بازیافت کننده ای باشد که علاقه مند به استفاده مجدد از آنها در ذخیره انرژی حیات دوم است.
ایلان ماسک، مالک X، پنجشنبه شب در رویدادی که توسط داونینگ استریت سازماندهی شده بود، با نخست وزیر انگلستان درباره خطرات و مزایای هوش مصنوعی مصاحبه کرد. این امر پس از پایان اجلاس دو روزه در پارک بلچلی با امضای 28 کشور در مورد استفاده از این فناوری صورت گرفت. ایلان ماسک که در رویداد بیزنس کانکت صحبت میکرد، گفت: «اگر میخواهید برای رضایت شخصی شغلی داشته باشید، هوش مصنوعی میتواند همه کارها را انجام دهد. من نمی دانم که آیا این باعث می شود، مردم راحت باشند یا ناراحت. این هم خوب است و هم بد. یکی از چالش های آینده این است که چگونه در زندگی معنا پیدا کنیم." آقای ماسک در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی چیز خوب یا بدی است، پاسخ داد: "هوش مصنوعی احتمالاً به طور کلی چیز خوبی است - بسیاری از مشاغل خطرناک یا خسته کننده هستند، و کامپیوتر با آن مشکلی نخواهد داشت." در جای دیگری از گفتگو، او پیشبینی کرد که هوش مصنوعی چیز خوبی برای آموزش و تبدیل شدن به «بهترین معلم» خواهد بود، در حالی که همچنین پیشنهاد کرد که مردم میتوانند با روباتها دوست شوند.
یک مطالعه جدید نشان داده است که فناوری دریچه مکش جاده موثرترین راه حل برای تمیز کردن هوای کثیف بریتانیا است. این مطالعه با هدایت رهبری پروفسور پل لوئیس از دانشگاه سوانسی، استراتژیهای مختلفی را برای کاهش دی اکسید نیتروژن سمی مدلسازی کرد و فناوری راهحل آلودگی را به عنوان بهترین راه برای کاهش غلظت دیاکسید نیتروژن به زیر استانداردهای نظارتی بریتانیا معرفی کرد. فناوری رودونت با مکش فعال گازهای خروجی اگزوز خودرو و ذرات بسیار ریز ناشی از سایش لاستیک و لنت ترمز کار می کند. این به طور مناسبی در جاده ها نصب می شود تا هوای پاک را در کنار جاده مستقیماً زیر ترافیک جذب، فیلتر و آزاد کند. این به طور مستقل و علمی تأیید شده است تا قرار گرفتن انسان در معرض آلودگی هوای جادهای را تا ۹۱ درصد کاهش دهد.
ایلان ماسک، مالک شبکهاجتماعی ایکس(توییتر سابق) با بازنشر پستی اعلام کرد که نسخه اولیه ویژگی تماس صوتی و تصویری در این شبکهاجتماعی فعال شده است در صفحه help (https://help.twitter.com/en/using-x/direct-messages/audio-video-calls) پلتفرم ایکس توضیحات بیشتری در خصوص این قابلیت نوشته شده است: «قابلیت تماس صوتی و تصویری در حال حاضر برای کاربران iOS در دسترس است و به زودی در اندروید در دسترس خواهد بود مشترکین سرویس پولی امکان برقراری تماسهای صوتی و تصویری را دارند ولی تمام حسابها میتوانند تماسها را دریافت کنند. برای اینکه بتوانند با کاربر دیگری تماس صوتی و تصویری داشته باشید، باید حداقل یکبار قبل از آن یک پیام مستقیم برای شما ارسال کرده باشد.» برای فعال کردن این ویژگی مسیر زیر را در ایکس دنبال کنید: Settings > Privacy & Safety > Direct Messages > Enable Audio & Video Calling
اولین جفت نمونه اولیه ماهواره آمازون (AMZN.O) برای شبکه اینترنتی کویپر برنامه ریزی شده خود، روز جمعه از فلوریدا به فضا پرتاب شد، اولین گام این شرکت قبل از استقرار هزاران ماهواره دیگر در مدار برای ارسال خدمات اینترنتی در سراسر جهان رقابت با استارلینک است. یک موشک متحد پرتاب اتحاد اطلس 5 منقش به آرم آمازون کمی بعد از ساعت 2 بعد از ظهر از کیپ کاناورال بلند شد. حامل دو ماهواره آزمایشی کویپر، ماموریتی بود که آمازون در ابتدا قصد داشت با استفاده از موشک های مختلف پرتاب کند.
شرکت اپل گقته است اشکالی در سیستم عامل و نحوه بروز رسانی برنامههایی مانند اینستاگرام عامل داغ شدن بیش از اندازه تولید جدید خود، آیفون ۱۵ میشود.. از زمانی که آخرین مدل این گوشی هوشمند در ماه سپتامبر به بازار آمد، برخی از کاربران شکایت داشتهاند که دستگاه چنان داغ میشود که نمیتوان آن را در دست گرفت. اپل گفته است که هنگام به روز رسانی iOS ۱۷ در گوشی، ویروسی وجود داشته است. به گفته این شرکت، تغییرات در برنامه های شخص ثالث «باعث بارگذاری بیش از حد سیستم میشود.» کاربران آیفون خارج از انتظار نمیدانند که دستگاهشان هنگام راهاندازی اولیه یا هنگام بکآپ به خاطر فشار بیشتر، داغ شود اما این مشکلات در آیفون ۱۵ شدید بوده است و کاربران در مطالب خود در شبکههای اجتماعی شکایت کردهاند که گوشیهای جدید به شدت داغ میشوند.
پاول دوروف اعلام کرده است که در نوامبر 2023 همه کاربران پیام رسان دارای کیف پول رمزنگاری والت خواهند بود. این ارز دیجیتال تون را ذخیره خواهد کرد. دوروف قصد دارد پلتفرم بلاک چین و تون را بیشتر در تلگرام ادغام کند.
دانشمندان ژاپنی یاد گرفتهاند که با استفاده از یک شبکه عصبی صدای قدقد مرغها را ترجمه کنند. برای انجام این کار، هوش مصنوعی صدای هشتاد مرغ را ضبط کرد و توانست حالات عاطفی آنها را تعیین کند: خشم، ترس، گرسنگی، هیجان، رنج و لذت.
حوادث مرگبار ترافیکی در سال های اخیر در اکثر کشورهای توسعه یافته کاهش یافته است. اما در ایالات متحده آنها رایج تر می شوند. مرگ و میر در تصادفات وسایل نقلیه موتوری از سال 2011 تا 2021 بیش از 33 درصد افزایش یافته است. از سال 2010، مرگ و میر عابران پیاده در سراسر کشوردر مقایسه با افزایش 25 درصدی در سایر انواع تلفات رانندگی به 77 درصد افزایش یافته است، . وانت های سبک در تصادفات شدیدتر از خودروهای سواری به عابران آسیب می رسانند و اندازه خودروها و وانت های فروخته شده در ایالات متحده همچنان افزایش می یابد. برخی از مدل های کنونی مانند تویوتا راو 4، یک سوم بزرگتر از 15 سال پیش هستند. بر اساس تجربهای که در سه دهه گذشته در مورد برنامهریزی شهری و طراحی خیابانها تحقیق کردهام، میدانم که شهرهای ایالات متحده عمدتاً خودرو محور هستند تا انسان محور. قوانینی که در دهه 1920 وضع شد، نحوه استفاده مردم از وسایل نقلیه در خیابانهای عمومی را کنترل میکند و سایر کنترلهای دولتی به تولیدکنندگان میگویند که این وسایل نقلیه چقدر میتوانند بزرگ باشند. امروزه، این مجموعه قوانین فضاهای عمومی را ایجاد کرده اند که در آن ایمن تر بودن در داخل وسیله نقلیه تا خارج از آن است. ایالات متحده به سرعت سایر کشورها برای اولویت دادن به ایمنی افراد خارج از اتومبیل، به خصوص که خودروها بزرگتر و سنگین تر شده اند، حرکت نکرده است. در نتیجه، آمریکاییها بهای جانهای از دست رفته، افزایش سرسامآور هزینههای بهداشت عمومی و کاهش تحرک را میپردازند. شاسی بلندها و وانت های بزرگ خطر تصادفات «از جلو» را افزایش میدهند که در آن رانندگان به فردی در ناحیه کور جلوی بزرگ خودرو ضربه بزرگتر، سنگین تر و کشنده تر میزنند........................ سیاست گذاران پیشنهاد می کنند خودروهای بزرگ را از طریق سیاست های مالیاتی، مانند هزینه های ثبت نام بر اساس وزن، مهار کنند. اما اقداماتی مانند این نمی تواند در کوتاه مدت از بحران ایمنی در حال ظهور جلوگیری کند. در عوض، من معتقدم این نوع تغییر فرهنگی گسترده نیاز به اقدام جمعی دارد که از سطح محلی با اصلاح طراحی خیابان شروع می شود. به نظر من، جوامعی که به دنبال جلوگیری از غلبه وسایل نقلیه بزرگتر و تشویق به استفاده از وسایل نقلیه کوچکتر، سبکتر و کندتر هستند، می توانند اقدامات زیر را انجام دهند: ایجاد مکانهای پارکینگ اولویتدار نزدیکتر به فروشگاهها برای همه اشکال حرکتی که باریک یا کمتر از 8 فوت (2.5 متر) طول دارند. برای محدود کردن دسترسی وسایل نقلیه به مناطق تجاری و محلههایی که عابران پیاده، دوچرخهها و ماشینهای کوچکتر در اولویت هستند، از ستونها یا ستونهایی که میتوانند جدا شوند استفاده کنید. باریک شدن شدید خطوط مسافرتی در خیابان ها برای کاهش سرعت ترافیک و آزاد کردن فضا برای پیاده روها و مسیرهای دوچرخه سواری گسترده تر. محدود کردن یا پایان دادن به دسترسی وسایل نقلیه به خیابانهای نزدیک مدارس و مناطق تجاری پرجنبوجوش، چه بهطور دائم یا در ساعات پرمصرف روز.
یکی از سوالاتی که اغلب از مقامات واشنگتن دریافت می شود این است: "چه کسی برنده مسابقه هوش مصنوعی آمریکا و چین است؟" پاسخ ساده و نگرانکننده است: هوش مصنوعی برنده است و ما برای آنچه که به ارمغان خواهد آورد، آماده نیستیم. در دهه گذشته، سیستمهای پیشرفته هوش مصنوعی از شکست دادن بازیهای ویدیویی ساده به حل چالشهای علمی چند دههای مانند تا کردن پروتئین، سرعت بخشیدن به اکتشافات علمی و تسریع توسعه داروهای با مولکولهای کوچک حرکت کردند. سریعترین شاخه هوش مصنوعی در حال تولید مدلهای زبانی بزرگ مانند ChatGPT OpenAI است، . پیشرفت زیادی در این مدلها ناشی از یک بینش مهندسی نسبتاً ساده - فرضیه مقیاسبندی - است که با استفاده از نرمافزارهای تخصصی و آرایههای وسیعی از رایانههای تحت شبکه به دقت پیادهسازی شده است. این فرضیه پیشبینی میکند که هرچه یک مدل هوش مصنوعی بزرگتر باشد - دادهها، محاسبات و پارامترهای بیشتری را در خود جای دهد - عملکرد بهتری خواهد داشت و بدون در نظر گرفتن اینکه آیا در حال تولید پیشنویس یک سخنرانی است، میتواند بیشتر به هوش تقلید کند یا به آن نوشتن نرم افزار کامپیوتری، طراحی سلاح های جدید، یا آموزش ریاضی به بچه ها دست یابد.
بیش از 10 سال است که توییتر به دلیل لوگوی پرنده آبی و سفید خود که به نماد فرهنگ و فرهنگ منحصر به فرد شبکه اجتماعی تبدیل شده ، شناخته شده است. توییت کردن به یک فعل تبدیل شد. یک «توئیت» به یک پست اشاره دارد. "Tweeps" به نام کارمندان توییتر تبدیل شد. اواخر روز یکشنبه، ایلان ماسک شروع به خلاص شدن از شر همه چیز کرد. این میلیاردر فناوری که سال گذشته توییتر را خریداری کرد، نام پلتفرم اجتماعی X.com را در وب سایت خود تغییر داد و شروع به جایگزینی لوگوی پرنده با نسخه تلطیف شده ای از حرف 24 الفبای لاتین کرد. در داخل دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو، آرمهای X در کافه تریا نمایش داده میشد، در حالی که طبق عکسهایی که نیویورک تایمز مشاهده کرد، نام اتاقهای کنفرانس به کلماتی که X در آنها بود، از جمله «eXposure»، «eXult» و «s3Xy» تغییر یافت. آقای ماسک مدتها گفته بود که ممکن است این نام را تغییر دهد، اما او در اوایل روز یکشنبه در توییتی این روند را تسریع کرد و گفت: «بهزودی با برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد». او گفته است که امیدوار است توییتر را به "برنامه همه چیز" به نام X تبدیل کند که نه تنها شبکه های اجتماعی، بلکه بانکداری و خرید را نیز در بر می گیرد. اوایل روز دوشنبه، آقای ماسک همچنین عکسی از یک X غولپیکری که در ساختمان اداری توییتر در سانفرانسیسکو پخش شده بود را با عنوان: «دفتر مرکزی ما امشب» به اشتراک گذاشت. این حرکات - که همچنان ادامه دارد - مشهودترین تغییراتی است که آقای ماسک از زمان بستن قرارداد خرید شرکت در ماه اکتبر در توییتر انجام داده است. در پشت صحنه، او گامهای زیادی برای بازنگری شرکت برداشته است، هزاران کارمند را حذف کرده و ویژگیهای پلتفرم را تغییر داده است، از جمله نشانهایی که برای تأیید کاربران و همچنین قوانین حاکم بر مواردی که میتوان و نمیتوان در این سرویس گفت.
دوازده روز پس از فروریختن بخشی از ایالت بین ایالتی 95 در شمال فیلادلفیا در جریان آتش سوزی کامیون، مقامات یک جاده موقت شش خطه را برای خدمات رسانی به رانندگان در حالی که یک روگذر دائمی بازسازی می شود، باز کردند. این یک موفقیت بزرگ پس از فاجعه 11 ژوئن 2023 بود که پیشبینی شد برای ماهها ترافیک را مختل کند. زمانی که فرسودگی معمول یا بلایای طبیعی به جاده ها و پل ها آسیب می زند، شهرها اغلب با چالش های مشابهی مواجه می شوند. مهندس حمل و نقل لی دی هان توضیح می دهد که چگونه برنامه ریزان، آژانس های حمل و نقل و دولت های شهری این اختلالات را پیش بینی و مدیریت می کنند. سازمان ها چگونه برای اختلالاتی مانند این برنامه ریزی می کنند؟
محقق ارشد دانشگاههای کمبریج و موسسه فناوری کالیفرنیا، روز چهارشنبه در نشست سالانه انجمن بینالمللی تحقیقات سلول های بنیادی در بوستون گفت: «ما به این توانمندی رسیدهایم که با برنامهریزی مجدد سلولهای [بنیادی جنینی] مدلهایی شبیه جنین انسان خلق کنیم.» نتایج این تحقیق آزمایشگاهی هنوز توسط هیچ نشریه علمی منتشر نشده ولی خانم زرنیکا گوتس در گفتگو با نشریه گاردین نیز توضیح داد: «مدل انسانی ما نخستین مدل جنین سه نسلی انسان است که به طور کامل از سلولهای بنیادین جنینی خلق شده و شامل سلولهای آمنیون (غشایی که جنین را میپوشاند) و لایه زایا، سلولهای پیشساز تخمک و اسپرم است.» در واقع، این جنینها قلب تپنده ندارند و ساختار اولیه مغز آنها نیز شکل نگرفته ولی شامل سلولهایی هستند که کیسه زرده (کیسه ناف)، مشیمه (پردهای که جنین را داخل رحم احاطه میکند) و خود جنین را تشکیل میدهند.
اخبار ، گزارشات ، عکسها و فیلم های خود را برای ما ارسال دارید . برای ارسال میتوانید از طریق آدرس تلگرامی یا ایمیل استفاده کنید.