ماشین پرنده از رویا تا به واقعیت !

جتسون ها در راهند ، یک دهه بعد آنها را خواهیم دید+ ویدئو

تاریخ انتشار : ۱۱:۰۳ ۰۸-۰۶-۱۳۹۹

او آرزوی ده ها ساله ی پرواز در آسمان را دارد به همین سادگی که رانندگی در بزرگراه ها ممکن است کمی خیال برانگیز باشد . شرکت اسکای درایو یک شرکت ژاپنی ، در میان انبوه پروژه های "اتومبیل پرنده" در سراسر جهان ، یک پرواز آزمایشی موفقیت آمیز ​​را با حضور یک نفر انجام داده است.

تبریز امروز:

 

او آرزوی ده ها ساله ی پرواز در آسمان را دارد به همین سادگی که رانندگی در بزرگراه ها ممکن است کمی خیال برانگیز باشد .  شرکت اسکای درایو یک شرکت ژاپنی ، در میان انبوه پروژه های "اتومبیل پرنده" در سراسر جهان ، یک پرواز آزمایشی موفقیت آمیز ​​را با حضور یک نفر انجام داده است.

در ویدئویی که روز جمعه به خبرنگاران نشان داده شد ، خودرو جنجالی که شبیه موتور سیکلت صاف با پروانه ها بود ، چندین پا (1-2 متر) از زمین بلند شد  و به مدت چهار دقیقه در یک منطقه پرواز کرد.

توموهیرو فوکوزاوا ، رئیس پژوهش اسکای درایو، اظهار داشت که امیدوار است "ماشین پرنده" بتواند تا سال 2023 به یک محصول واقعی تبدیل شود ، اما او تأیید کرد که ایمن سازی آن بسیار مهم است.

وی به آسوشیتدپرس گفت: "از بیش از 100 پروژه اتومبیل پرنده در جهان ، تعداد انگشت شماری با حضور انسان و راننده در داخل هواپیما موفق به پرواز شده اند."

"من امیدوارم که بسیاری از مردم مایل باشند که سوار آن شوند و احساس امنیت کنند."

فوكوزاوا گفت ، تاكنون این ماشین فقط 5 تا 10 دقیقه می تواند پرواز كند اما اگر 30 دقیقه زمان ببرد ، پتانسیل بیشتری از جمله صادرات به جاهایی مانند چین را خواهد داشت.

برخلاف هواپیماها و هلی کوپترها ، eVTOL یا "برخاست و فرود عمودی برقی" ،  وسایل نقلیه مسافرت شخصی سریع به صورت نقطه به نقطه را ارائه می دهند.

 

این عکس که در ابتدای آگوست سال 2020 گرفته شده و توسط © اسکای درایو/ CARTIVATOR 2020 منتشر شده است ، پرواز آزمایشی یک ماشین "پرواز" با سرنشین را در تست میدانی در تویوتا ، مرکزی ژاپن نشان می دهد. شرکت اسکای درایو شرکت ژاپن ، در میان انبوه پروژه های "اتومبیل پرنده" در سراسر جهان ، یک پرواز آزمایشی موفقیت آمیز و البته متوسط ​​را با حضور یک نفر انجام داده است.


آنها می توانند مشكلات فرودگاه ها و ترافیك و هزینه های استخدام خلبانان را از بین ببرند و می توانند به صورت خودکار پرواز كنند.

اندازه باتری ، کنترل ترافیک هوایی و سایر موارد زیرساختی، از چالش های احتمالی تجاری سازی آنهاست.

سانجیو سینگ ، استاد انستیتوی رباتیک در دانشگاه کارنگی ملون ، که بنیانگذار Near Earth Autonomy ، در نزدیکی پیتسبورگ است و همچنین در حال کار بر روی یک هواپیمای eVTOL است ، گفت: "بسیاری از اتفاقات باید رخ دهد."

"اگر 10 میلیون دلار قیمت داشته باشند ، هیچ كس قصد خرید آنها را ندارد. اگر 5 دقیقه پرواز كنند ، كسی قصد خرید آنها را ندارد. اگر هر چند وقت یك بار از آسمان بیرون بیفتند ، كسی قصد خرید آنها را ندارد" سینگ در یک مصاحبه تلفنی گفت.

پروژه اسکای درایو  با تأمین مالی از سوی شرکت های برتر ژاپنی از جمله شرکت خودروسازی تویوتا موتور ، شرکت الکترونیکی پاناسونیک  و شرکت بازی های ویدیویی Bandai Namco ، به عنوان یک پروژه داوطلبانه به نام Cartivator در سال 2012 آغاز شد.

یک پرواز نمایشی سه سال پیش بطور ضعیف پیش رفت. اما حال وضعیت بهبود یافته است و پروژه اخیراً دور دیگری از بودجه 3.9 میلیارد ین (37 میلیون دلار) از جمله از بانک توسعه ژاپن دریافت کرده است.

دولت ژاپن با داشتن "نقشه راه" برای خدمات بازرگانی تا سال 2023 ، و گسترش استفاده تجاری تا دهه 2030 ، با تأکید بر پتانسیل خود برای اتصال مناطق دورافتاده و ایجاد خطوط نجات در بلایای طبیعی ،در راهبرد چشم انداز "جتسون ها" سرسخت است.

کارشناسان غوغای اتومبیل های پرنده را با روزهایی که صنعت هواپیمایی با برادران رایت و صنعت خودرو با فورد مدل T آغاز به کار کردند مقایسه می کنند.

لیلیوم آلمان ، هوی هوایی در کالیفرنیا و ویسک ، سرمایه گذاری مشترک بین شرکت بوئینگ و کیتی هاوک کورپ ، همچنین بر روی پروژه های eVTOL کار می کنند.

سباستین ترون ، مدیر اجرایی کیتی هاوک ، گفت که زمان لازم بود که هواپیماها ، تلفن های همراه و اتومبیل های رانندگی پذیرش اجتماعی خود را بدست آورند.

وی گفت: "اما زمان بین فن آوری و پذیرش اجتماعی ممکن است برای وسایل نقلیه eVTOL فشرده تر شود."


نظرات کاربران


@